Шах конем: за фактом зловживання владою керівництвом СБУ Рівненщини прокуратура порушила кримінальну справу

prokuratura_0

Військова прокуратура Рівненського гарнізону відкрила кримінальне провадження за ознаками вчинення посадовим особами управління СБУ у Рівненській області кримінального правопорушення, передбаченого статтею 364 ч 1 Кримінального кодексу України. Це стало логічним продовження журналістських розслідувань стосовно “дерибану” гектара державної землі на Поповича, 65-А. Тим часом журналісти ГО “Антикорупційний моніторинг” звертаються до прокурорів з проханням дати оцінку діям першого заступника голови Рівненської ОДА Юрія Приварського та державного реєстратора Рівненської міської реєстраційної служби Жилінської Ольги Миколаївни, які містять ознаки порушення за статтями 366 та 367 Кримінального кодексу.

Багато хто зрозумів, що боротися зі злочинною владою тільки політичними інструментами – собі дорожче. Хто не зрозумів – гляньте результати виборів. А що ж робити? У нас два шляхи. Перший – законними юридичними методами доводити злочини цієї влади  і вимагати покарання. Другий – народне криваве повстання. Доки до другого ще не дійшло, маємо докладати максимум зусиль на першому шляху. Одразу відповім усім скептикам, які повторюють: «Нічого не вийде». А ви спробуйте. Маємо невеличкий проміжний результат у розслідуванні “дерибану”  гектара державної землі на Поповича, 65 по сусідству з будинком міського голови Рівного. З мовчазної бездіяльності керівників СБУ та ОДА Рівненщини, приватна фірма збудувала та продала там котеджі. А голова ОДА Сергій Рибачок, заступник Юрій Приварський, начальники СБУ Рівненщини Віктор Козлов, Валерій Мечкало не тільки не розірвали договір оренди, а й сприяли забудовнику в явно незаконних діях.

 

СБУ – справу

Діям та бездіяльності цих посадових осіб дасть юридичну оцінку військова прокуратура. Наші публікації змусили прокурорів на початку жовтня відкрити кримінальне провадження. А надані ГО “Антикорупційний моніторинг” матеріали стали хорошим фундаментом для справи.

додаток_16

Справа порушена за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого статтею 364 ч 1 Кримінального кодексу України:

« Зловживання владою або службовим становищем, тобто умисне, з корисливих мотивів чи в інших особистих інтересах або в інтересах третіх осіб, використання службовою особою влади чи службового становища всупереч інтересам служби, якщо воно заподіяло істотну шкоду охоронюваним законом правам та інтересам окремих громадян або державним чи громадським інтересам, або інтересам юридичних осіб, – карається виправними роботами на строк до двох років, або арештом на строк до шести місяців, або обмеженням волі на строк до трьох років, із позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років».

Однак у даному випадку, тільки за договором, вартість захопленої земельної ділянки – майже два мільйони гривень. Їх ринкова ціна може бути значно вищою. Тобто дії чи бездіяльність може призвести до втрати державою права власності на цю ділянку. Як наслідок, держава отримає збиток у особливо великих розмірах. Це дозволяє кваліфікувати дії посадовців за частиною другої статті 364 Кримінального кодексу України:

«Те саме діяння, якщо воно спричинило тяжкі наслідки, – карається позбавленням волі на строк від трьох до шести років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років, зі штрафом від п’ятисот до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян та зі спеціальною конфіскацією».

Крім того, юрисдикція військової прокуратури поширюється лише на військовослужбовців ЗСУ та СБУ. Тим часом у справі з «дерибаном» землі СБУ на Поповича, 65 є й інші підозрювані в порушенні закону, а саме державний реєстратор Рівненської міської реєстраційної служби Жилінська Ольга Миколаївна та перший заступник голови Рівненської ОДА Юрій Приварський.

 

Документи підробили?

Реєстрацією права оренди земельної ділянки займалась державний реєстратор Рівненської міської реєстраційної служби Жилінська Ольга Миколаївна.

Як кваліфікований юрист, вона не могла не знати, що законодавство чітко регламентує цільове призначення будь-якої земельної ділянки.  Змінити його законно дуже непросто, тим більше у землі державної власності.

GSMRyC_kj4E njcBNAYPS9k

НЕМАЄ такого цільового призначення – “Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд будівельних організацій та підприємств, з правом передачі в суборенду (для будівництва індивідуальних житлових будинків “під ключ”)”, як зазначено у реєстраційних документах оренди цієї земельної ділянки.

Закон передбачає для індивідуального житла наступні цільові призначення:

– 02.01 Для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка);
–  02.02 Для колективного житлового будівництва”
–  02.03 Для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку.

Тим часом для комерційних господарських будівель є “11.03 Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд будівельних організацій та підприємств”.

У договорах оренди між Рівненською ОДА та СБУ, між СБУ та «Рівненчанкою» вказано:  “Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд будівельних організацій та підприємств”.

Однак у кінцевому варіанті запису в державному реєстрі речових прав на нерухоме майно було внесене цільове призначення саме в такому формулюванні: “Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд будівельних організацій та підприємств, з правом передачі в суборенду (для будівництва індивідуальних житлових будинків “під ключ”)”.

Саме тому в діях державного реєстратора Рівненської міської реєстраційної служби Жилінської Ольги Миколаївни вбачаються ознаки порушення частини 2 статті 366 Кримінального кодексу України:

«1. Складання, видача службовою особою завідомо неправдивих офіційних документів, внесення до офіційних документів завідомо неправдивих відомостей, інше підроблення офіційних документів -караються штрафом до двохсот п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або обмеженням волі на строк до трьох років, з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років.

  1. Ті самі діяння, якщо вони спричинили тяжкі наслідки, –

караються позбавленням волі на строк від двох до п’яти років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років, зі штрафом від двохсот п’ятдесяти до семисот п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян».

Виходячи з цього, ГО «Антикорупційний моніторинг» звертається з додатковою заявою у Прокуратуру м. Рівне з проханням дати правову оцінку діям державного реєстратора Рівненської міської реєстраційної служби Жилінської Ольги Миколаївни, перевірити наведені нами факти  та в разі їх підтвердження порушити кримінальне провадження за фактом порушення частини 2 статті 366 Кримінального кодексу України.

Службова недбалість Приварського?

Контроль за виконання розпорядження голови Рівненської ОДА № 304 «Щодо відведення земельної ділянки в оренду терміном на 10 років Управлінню Служби безпеки України в Рівненській області» від 16 липня 2014 року покладений саме на Юрій Приварського. Однак він не вчинив жодних дій, щоб попередити очевидне порушення закону  та оскарження незаконної реєстрації права власності на ділянку та зміни цільового призначення.

Навіть більше, Юрій Приварський в окремому розпорядженні № 686 надає згоду на поділ земельної ділянки на п’ять земельних ділянок без зміни їх цільового призначення орієнтовною площею 0,7829 гектара, 0,0611 гектара, 0,0611 гектара, 0,0469 гектара, 0,0478 гектара. Також Юрій Приварський знав, що на основі сертифіката на право власності земельної ділянки з незаконним цільовим призначенням  забудовник провів реєстрацію права власності на об’єкти незавершеного житлового будівництва, що є очевидним порушенням договору оренди земельної ділянки. Однак навіть після цього за два роки  Юрій Приварський  не вчинив жодних дій для усунення порушень умов договору оренди та попередження завдання збитку державі.

Свою поінформованість про порушення умов договору оренди Юрій Приварський  підтвердив в інтерв’ю газеті «Рівне вечірнє» 16 листопада 2015 року:

У бездіяльності першого заступника голови Рівненської ОДА Юрія Приварського вбачаються ознаки порушення  частини 2 статті 367 Кримінального кодексу України:

«1. Службова недбалість, тобто невиконання або неналежне виконання службовою особою своїх службових обов’язків через несумлінне ставлення до них, що завдало істотної шкоди охоронюваним законом правам, свободам та інтересам окремих громадян, державним чи громадським інтересам або інтересам окремих юридичних осіб, –

карається штрафом від двохсот п’ятдесяти до п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправними роботами на строк до двох років, або обмеженням волі на строк до трьох років, з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років.

  1. Те саме діяння, якщо воно спричинило тяжкі наслідки, –

карається позбавленням волі на строк від двох до п’яти років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років та зі штрафом від двохсот п’ятдесяти до семисот п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або без такого».

Тому ГО «Антикорупційний моніторинг» звертається з додатковою заявою до Прокуратури Рівненської області з проханням дати правову оцінку діям та бездіяльності першого заступника голови Рівненської ОДА Юрія Приварського, перевірити наведенні нами факти  та в разі їх підтвердження порушити кримінальне провадження за фактом порушення першим заступником голови Рівненської ОДА Юрієм Приварським частини 2 статті 367 Кримінального кодексу України.

 

Справу хочуть «зам’яти»

Із неофіційних джерел журналістам стало відомо, що на слідчих прокуратури вже чиниться тиск з вимогою «зам’яти» справу чи «спустити все на гальмах». Чиновники в погонах за 20 років упевнені в свой недоторканості, і тому факт порушення провадження став для них повним шоком.

Тим часом нам стало відомо, що дуже повільно просувається службове розслідування в Головному територіальному управління юстиції в Рівненській області стосовно дій Жилінської Ольги Миколаївни. Деякі з членів комісії, яка розглядає ці порушення, подейкують, навіть гарантують Ользі Миколаївні повну безкарність у цій справі, у простонародді кажучи, «відмазують».

ГО «Антикорупційний моніторинг» буде ретельно стежити за перебігом розслідування. Та паралельно продовжуватиме власне розслідування. Також хочемо нагадати, що наші журналісти не зберігають у себе зброї, вибухових речовин чи наркотичних засобів, не збираються змінювати місце проживання чи вчиняти самогубство, або жодним іншим чином зробити неможливою свою участь у розслідуванні даної справи. Навіть більше, ми готові надавати свідчення під час судового розгляду даної справи.

 

Деталі «дерибану» гектара землі

 

Об’єктом розслідування стала  земельна ділянка з кадастровим номером  5610100000:01:042, загальною площею 0,99998:0650, яка розташована за адресою: м. Рівне, вул. Поповича, 65-А та перебуває у державній власності.

7 травня 2014 року начальник Рівненської районної держлікарні ветмедицини Микола Білоус звернувся до голови Рівненської ОДА Сергія Рибачка з проханням вилучити та передати Рівненській обласній державній адміністрації для управління капітального будівництва частину земельної ділянки загальною площею 0,99998 га, яка перебуває у постійному користуванні Рівненської районної державної лікарні ветеринарної медицини, згідно з листом Державної ветеринарної та фіто-санітарної служби. Вже 21 травня цього ж року, відповідно до свого розпорядження №188, Сергій Рибачок припиняє право користування земельною ділянкою лікарні ветеринарної медицини та відносить її до земель запасу житлової та громадської забудови державної власності.

27 червня Сергій Рибачок, згідно зі своїм розпорядженням №274, надає дозвіл управлінням Служби безпеки України в Рівненській області на розроблення та погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (в тому числі органами архітектури Рівненської міської ради).

Менше, ніж через місяць, 16 липня, той же голова Рівненської ОДА, відповідно до  свого розпорядження №304, затверджує проект землеустрою та передає в оренду з правом передачі в суборенду терміном на 10 років Управлінню Служби безпеки України в Рівненській області земельну ділянку площею 0,9998 гектара за рахунок земель запасу житлової та громадської забудови державної власності в межах міста Рівне.

Відповідно до витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 08.08.2014, індексний номер 25353922, управлінням Служби безпеки України в Рівненській області зареєстроване право оренди на земельну ділянку площею 0,9998 гектара та передано в суборенду зазначену земельну ділянку товариству з додатковою відповідальністю “Фабрика «Рівненчанка»” для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд будівельних організацій та підприємств.

Підписував договір вже колишній начальник Управління СБУ в Рівненській області Віктор Козлов.

Вся процедура оформлення проходила неприродно швидко – необхідні офіційні листи надходили з космічною швидкістю, а рішення чиновників видавались без будь-яких затягувань і повторних розглядів.

Такий поспіх призвів до низки критичних помилок, які навряд чи були випадковими. Навіть більше – “помилки” є ознаками діяльності організованого угрупування, яке поставило собі за мету створити законні щілини для незаконної житлової забудови на державній земельній ділянці.  Зокрема, не на всіх необхідних документах – є печатка управління СБУ в Рівненській області, що, без сумніву, є порушенням закону і підставою для визнання цих документів недійсними. Пересвідчитись у цьому ви можете, ознайомившись із додатками, в яких надаю вам копії документів, які отримав відповідно до закону “Про доступ до публічної інформації”.

Крім того, законодавство чітко регламентує цільове призначення будь-якої земельної ділянки. Змінити його законно дуже непросто, тим більше у землі державної власності.

НЕМАЄ такого цільового призначення “Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд будівельних організацій та підприємств, з правом передачі в суборенду (для будівництва індивідуальних житлових будинків “під ключ”)”, як зазначено у реєстраційних документах оренди цієї земельної ділянки.

Отримавши витяг із неправильним цільовим призначенням земельної ділянки, товариство з додатковою відповідальністю “Фабрика «Рівненчанка»”  отримало підстави для початку незаконного будівництва на державній землі житлових будинків. “Фабрика «Рівненчанка»” має доволі сумнівну репутацію та кілька судових рішень про примусове стягнення боргів.

Замовником незаконного будівництва виступило Товариство з додатковою відповідальністю «Фабрика «Рівненчанка», а  генеральним підрядником товариство з обмеженою відповідальністю«Ель ТОРО».

Із офіційних джерел надам відомості про  державну реєстрацію платника податків – код 39079350, юридичної особи, головного підприємства – товариства з обмеженою відповідальністю «Ель ТОРО», яке зареєстроване 4 лютого 2014 року Головним територіальним управлінням юстиції у місті Київ та 5 лютого 2014 року  за № 2655140131117 ДПІ у Печерському районі ГУ ДФС у м. Київ, що має вид діяльності 41.20 – БУДІВНИЦТВО ЖИТЛОВИХ І НЕЖИТЛОВИХ БУДІВЕЛЬ, керівником та головним бухгалтером якого є  Самчук Ігор Сергійович, та має юридичну адресу. Статутний фонд підприємства становить1000 гривень.

Досліджуючи будівельний паспорт генпідрядника  ТзОВ «Ель ТОРО», звернув увагу на  отриману ним 17 березня 2014 року  ліцензію серії АЕ № 289869. Знову звернувся до офіційних джерел, однак такої ліцензії не знайшов серед зареєстрованих.

Незважаючи на очевидні порушення норм закону та пунктів договору оренди земельної ділянки, юристи управління СБУ у Рівненській області не почали процедуру оскарження дій орендаря та не зверталася в суд для примусового розірвання договору. Тим часом жодної правової оцінки бездіяльності підлеглих не дав і тодішній начальник управління СБУ в Рівненській області  Віктор Козлов. Кричущу бездіяльність у цій справі допустив і наступний начальник управління СБУ в Рівненській області Валерій Мечкало та його підлеглі.

Навіть більше, в грудні СБУ вирішила поділити земельну ділянку на п’ять земельних ділянок та звернулась до Рівненської ОДА з прохання надати згоду на цю процедуру.

Тим часом жодних дій щодо дотримання фірмою-забудовником закону та умов договорів оренди не вчинили посадові особи Рівненської ОДА. Зокрема, контроль за виконанням розпорядження голови обласної державної адміністрації № 304 покладено на першого заступника голови Рівненської ОДА Юрія Приварського. Замість того, щоб вжити невідкладних заходів та домогтися дотримання законності, Юрій Приварський окремим розпорядженням № 686 надає згоду на поділ земельної ділянки п’ять земельних ділянок без зміни їх цільового призначення.

Таке рішення дало змогу зловмисниками  на кожній із окремих ділянок у липні 2015 року від імені Товариства з додатковою відповідальністю «Фабрика «Рівненчанка» зареєструвати право власті на окремі об’єкти незавершеного будівництва.  Цим  ще більше ускладнила притягнення винних до відповідальності.

Читайте також:

У Рівному СБУ, за сприяння голови ОДА, «прихватизувала» гектар землі на мільйони гривень

 “Вихідна допомога”: чому СБУ Рівненщини не помічає “прихватизацію” гектара державної землі на два мільйони гривень?

Юрій Приварський. Як сприяти «дерибану» гектара землі СБУ Рівненщини

 Скільки заробляють і на чому їздять екс-начальники СБУ Рівненщини [Інфографіка]

 Шах конем: за фактом зловживання владою керівництвом СБУ Рівненщини прокуратура порушила кримінальну справу

“Дерибан у погонах”: розслідуванням зловживань керівництва СБУ Рівненщини зацікавились у Верховній Раді

 

Вам також може сподобатися