На Рівненщині завершили роботу комісії з відбору керівників Бюро правової допомоги в області. Там працювали, зокрема, громадські активісти, журналісти, представники юстиції. Кандидатів на посади обирали з-поміж майже 100 претендентів. Серед них було чимало молодих юристів та випускників.
«12 липня у Рівному завершився третій етап конкурсу з відбору керівників Бюро правової допомоги. Дякую всім, хто працював у комісії, за роботу!!! Впевнена, що у більшості районів Рівненщини з’являться яскраві зірочки, що дійсно допомагатимуть людям, – прокоментувала у «Фейсбуку» роботу комісій начальник головного територіального управління юстиції у Рівненській області Іванна Смачило. – Саме інтерв’ювання претендентів стартувало по Україні ще 4 липня, але фінішуємо ми по-різному – в залежності від кількості претендентів на посади.Впродовж 7 днів комісія з юристів, керівників громадських організацій, представників юстиції провели співбесіди з 99-ма кандидатами. І хоча надійшло 176 заяв на участь у конкурсі, проте проведення курсу дистанційного навчання дало змогу обрати кращих! Приємно констатувати той факт, що більшість людей, які вирішили взяти участь у конкурсі – молоді юристи та випускники. Звісно, вік – ще не показник, але саме різноплановість учасників дала змогу комісії виділити найбільш необхідні риси керівника Бюро правової допомоги. Ми шукали вогонь в очах і ми його знайшли! Реформи починаються з нас!»
Тим часом між членами комісії не було жодних гострих суперечок і лише в одиничних випадках вони розділилися в оцінках, запевняє голова правління Рівненської обласної організації КВУ Олексій Горецький.
«Ми нарешті завершити роботу з відбору кандидатів до Бюро правової допомоги у Рівненській області. Тому поділюся своїми висновками з цього приводу. Не зважаючи на те, що досить непросто було “вирвати” стільки часу на цю роботу, я задоволений результатом, – написав у «Фейсбуку» Олексій Горецький. – Перше, на що зверну увагу, – це хороша організація підготовки самого конкурсу, за що насамперед щиро дякую Василю Овдіюку , Сергію Іллюку і всьому колективу, який допомагав. Друге – це професійна, дружня і зосереджена на максимально якісний результат робота комісії, за що щиро дякую усім її членам, зокрема Смачило Іванні, Сергію Іллюку, Юрію Дюгу, Аллі Негрей, Катерині Луцик та іншим. Між членами комісії не було жодних гострих суперечок і лише в одиничних випадках ми розділилися у своїх оцінках і висновках щодо спроможності кандидатів якісно виконувати поставлене завдання. Окремо хочу зазначити і щодо кандидатів. Ми відкрили багатьох дуже хороших кадрів. Звичайно, були різні претенденти, але переконаний, що ми відібрали достойних кандидатів, за яких не буде соромно і які зможуть вибудувати новий стандарт роботи. Тепер усім цим людям потрібно буде хороше наставництво, підтримка і мотивація, в тому числі і матеріальна. І навіть якщо ми десь помилилися – не судіть нас строго. Ми робили свій вибір чесно, сумлінно і добросовісно».
Разом із тим кадрові конкурси стали водорозділом реформи між колишніми працівниками системи та молоддю, вважає керівник ГО “Антикорупційний моніторинг” Юрій Дюг.
«Майже тиждень ми з колегами з кадрової комісії відбираємо кандидатів на керівників Бюро правової допомоги на Рівненщині. Дуже корисний досвід, до речі. Кадрові конкурси стали водорозділом реформи між колишніми працівниками системи та молоддю. Хоча не так. Перевірені апаратники вганяють у депресію всіх в комісії, займають наш час. Тим, хто перебував на керівних посадах раніше, здивувати комісію навряд чи вийшло. Принаймні з позитивної точки зору. Конкурс однозначно рятує молодь. Та, що з досвідом чи без. Вона демонструє високий рівень інтелекту, бажання вчитися і розуміти всю суть клієнтоорієнтованої реформи, – написав у «Фейсбуку» Юрій Дюг. – Молоді люди повірили в конкурс, почувши про нього інформацію на численних зустрічах із активістами Рівненської юстиції та працівниками центрі правової допомоги. Що б там не говорили – такі зустрічі дали результат. Ми таки знайшли достойних. Можливо, не у всі райони, але похвалитися буде чим. На мою думку, в декількох районах створення Бюро варто було б відкласти, а конкурс продовжити. Але це вже рішення Мін’юсту. Тим часом на перший план виходить інше питання – технічне і матеріальне забезпечення нових бюро. Якісні і професійні кадри допомогли відібрати лідери громадських організацій. Але цього недостатньо. Для бюро треба нормальні, відремонтовані приміщення, комп’ютери та інша оргтехніка. Без цього ніяк. Кидати молодих людей «в кам’яний вік» – ставити реформу під сумнів. Тому потрібно шукати кошти на рівні уряду, просити місцеві ради, але зробити центри зразковими. Щоб це була візуально і технічно інша структура, а не банальна зміна вивіски старих управлінь юстиції. Клієнти мають відчути себе громадянами європейської країни, а не ухилятися від падаючої штукатурки. Шукайте гроші, а ми, громадський сектор, підтримаємо ваші запити. Якщо робити – то якісно і результативно».
Подякував за роботу комісії і директор Регіонального центру з надання БВПД у Рівненській області Василь Овдіюк:
«Щира вдячність всім членам комісії, які відібрали із більше ніж 100 кандидатів на посади керівників Бюро правової допомоги найкращих фахівців у галузі права, котрі зможуть організувати забезпечення мешканців Рівненщини кваліфікованою юридичною допомогою».